Opisy do zdjęć Instagram – fajne opisy na Insta

Opisy Instagram

Pierwotnym zamysłem Instagrama było dzielenie się fotkami, które miały być jedynym nośnikiem informacji przekazywanych przez autora. Jednak samo zdjęcie nie zawsze wystarczy; niekiedy konieczne są odpowiednie opisy pod nimi, które z jednej strony wytłumaczą zamysł wpisu, a z drugiej pomogą przyciągnąć nowych obserwatorów i lajkujących. Dobrze dobrane opisy na Instagrama to również sposób na pozytywne budowanie marki, z czego bardziej niż chętnie korzystają różne firmy i znane osoby.

Nie ignoruj opisów na insta!

Chociaż wpisanie paru słów pod zdjęciem nie wydaje się trudnym zadaniem, wystarczy przejrzeć kilka losowych wpisów na Insta. Prawie połowa z nich nie będzie miała w opisie ani jednego wyrazu, oczywiście nie licząc hasztagów! Chociaż trzeba przyznać, że hasztagi też są ważne. Ale takie działanie to strzał w kolano dla właściciela profilu, ponieważ nieświadomie traci on na renomie swojego konta. Zdjęcia bez opisu są traktowane zupełnie inaczej niż te, których autor wysilił się na choćby minimalny opis. Dlaczego? Z dwóch powodów.


opisy do zdjęć
Opisy do zdjęć pomogą Ci osiągnąć sukces.

Szacunek do odbiorcy

Wrzucając na Instagrama fotkę bez żadnego opisu, mówisz swoim odbiorcom wprost: nie chce mi się. Opisy do zdjęć na Insta nie służą wyłącznie celom stricte technicznym czy upiększaniu samego wpisu. To słowa kierowane bezpośrednio do internautów przeglądających profil i najprostsza szansa do tego, aby coś im zakomunikować, przekazać, aby poruszyć ważny temat, zaapelować o jakieś działanie, zwrócić na coś uwagę. To także sposób na komunikację z followersami, odpowiedzi na ich pytania, zorganizowanie szybkiego konkursu czy podziękowania. Opis pod zdjęciem Instagram nie może być więc pustym polem (z jednym wyjątkiem), bo puste pole oznacza po prostu brak szacunku do instagramowiczów, którzy zaglądają na nasz profil i go regularnie obserwują.



[supsystic-price-table id=10]

Lepsze zrozumienie przekazu

Drugi powód, dla którego warto tworzyć opis pod zdjęcie na swoim Instagramie jest dość banalny. Nie zawsze zdjęcie czy filmik faktycznie nakierowuje odbiorcę na właściwy tok naszego myślenia i przekaz, który do niego kierujemy. Chcąc mieć pewność, że fotografia zostanie dobrze zrozumiana, a filmik właściwie odczytany, warto pokusić się o chociaż kilka słów wyjaśnienia. Dzięki temu uniknie się nieprzyjemnych nieporozumień, o które bardzo łatwo w przypadku komunikacji za pomocą social media.

Pusty opis?

Fachowcy badający social media i Instagrama od środka wskazują na tylko jeden przypadek, gdy opisy Instagram mogą pozostać puste. To sytuacja, w której wpis dotyczy bardzo mocnego, wrażliwego tematu, a więc dramatycznych wydarzeń, katastrof, tragedii. W takich przypadkach komentarze i opisy do zdj na Insta są po prostu zbędne, ponieważ cały przekaz kumuluje się wtedy w opublikowanej fotografii.


opisy instagram
Dodanie opisów do zdjęć na Instagramie to ulepszenie renomy profilu.

Fajne opisy na IG czyli jakie?

Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę czytelnika swoim wpisem, zadbaj o to, aby opis pod zdjęciem był przede wszystkim:

– ciekawy (żadnych banałów i powielonych schematów!)

– angażujący (zmuszający do refleksji, stawiający jakieś pytania)

– odpowiednio długi (kilka słów jest okej, ale kilkanaście albo kilkadziesiąt to jeszcze bardziej okej!)

– dostosowane do odbiorcy (pamiętaj o odpowiednim języku w zależności od tego, do kogo ma dotrzeć Twój wpis)

– tematyczny (zgodny z tym, co znajduje się na zdjęciu)

– oryginalny (jeśli kopiujesz czyjeś słowa albo wklejasz cytat – podpisz go!)

– pisany z głowy (nie szukaj weny i odgórnego wzorca, tylko pisz to, co naprawdę chcesz przekazać odbiorcom)

Prawdziwe i osobiste opisy

Najlepsze opisy na Instagrama pod zdjęcia to takie, które są prawdziwe i emocjonalne, pisane od serca a nie kopiowane z szablonów lub gotowców. Użytkownicy Insta chcą nie tylko oglądać fajne zdjęcia, filmiki i dzielić się z innymi świetnymi fotografiami, ale szukają też miejsca, profilu, społeczności wokół influencera, z którą będą mogli się identyfikować. Ciekawy opis pozwoli im nie tylko zapoznać się z samą tematyką zdjęcia, ale również poznać autora profilu, jego poglądy i cele, a przez to zdecydować, czy chcą dalej śledzić dane konto, czy poszukają czegoś innego.



[supsystic-price-table id=10]

Algorytmy Instagrama chcą opisów

Ponieważ Instagram nie jest tylko zwykłym serwisem społecznościowym, ale również miejscem, w którym reklamują się marki i osoby, ma specjalne algorytmy promujące ciekawe profile. Jednym z czynników wpływających na algorytm i to, czy konto zostanie wyróżnione przez Instagrama, są właśnie ciekawe opisy do zdj, które spełniają podstawowe kryteria: są oryginalne, ciekawią odbiorców i ich angażują. Skrypt łatwo odczytuje, który opis przyciągnął największą uwagę i ile czasu czytelnik nad nim spędził. Promowane są więc głównie treści dłuższe i tematyczne, które powodują wzrost lajków oraz obserwujących profil.

Możesz też skorzystać z innej opcji. Kup lajki na insta i nie martw się mozolnym zdobywaniem polubień. Obserwujący Instagram też są oczywiście ważni, a raczej ich liczba – ale to temat na oddzielny wpis.

Przyciągnij uwagę

Pisząc dłuższe opisy na Insta należy pamiętać o tym, że zazwyczaj ma się tylko 200-300 znaków na to, aby skupić uwagę czytelnika. W tych krótkich leadach trzeba więc zawrzeć informacje, które mogą zainteresować odbiorcę na tyle, aby przeczytał dalszą część wpisu oraz na niego zareagował. Jeśli coś sprzedajesz – zamieść tam najważniejsze informacje dotyczące produktu. Jeśli coś opisujesz – wrzuć jakieś tajemnicze pytanie zachęcające do dalszej lektury. Jeśli po prostu się dzielisz przemyśleniami – zadbaj, aby tych kilkaset pierwszych znaków było pełnych emocji.

Nikt nie ma patentu na opisy

Dobry opis na IG może powstawać w kilka sekund, ale równie dobrze może być wymyślany kilka godzin. Niektórym ich napisanie przychodzi z łatwością, inni głowią się pół dnia nad właściwym szykiem zdania. I chociaż nikt nie ma złotego patentu na opisy do zdjęć Insta, to są specjaliści, którzy lepiej niż inni znają się na rzeczy i tworzą takie opisy na zawołanie, dostosowane do profilu konta, tematyki oraz przede wszystkim celu, jaki ma osiągnąć wpis. Z ich pomocy korzystają wielkie światowe marki, ale również ludzie biznesu, celebryci, muzycy, aktorzy itp.


opisy do zdj
Opisy do zdjęć mają ogromny wpływ na sukces profilu na Instagramie.

Marketingowe profity

Dostosowując opis do zdjęcia można osiągnąć duże korzyści marketingowe. Dobry opis to większa szansa, że wpis zostanie wypromowany przez sam algorytm Insta, ale również że:

– przyciągnie uwagę instagramowiczów

– pomoże pozyskać nowych klientów

– zbuduje prestiż marki lub osoby

– poruszy odbiorców i zmusi do refleksji

– zachęci do wykonania akcji (zakupu produktu, polecenia usługi)

– zdobędzie nowych lajkujących i obserwatorów

– zostanie przekazany dalej znajomym i przyjaciołom odbiorcy (sharing linku)

Jeśli oprócz dodawania angażujących opisów chcesz zyskać więcej sławy – skorzystaj z promowania instagrama i więcej nie myśl o szczegółach!

Po prostu pisz!

Stworzenie opisu do zdj na Instagrama nie jest więc proste, ale to nie oznacza, że nie jest dla każdego jest! Fajne opisy pod zdjęcie Insta rodzą się tylko wtedy, gdy… po prostu piszemy. Zawsze lepiej dodać pod wrzucaną fotografią, niż pozostawiać ją pustą, a jeśli naprawdę nie ma się pomysłu na treść takiego opisu, zawsze można posiłkować się cytatem albo sentencją. Oczywiście tematycznie pasującą nie tylko do zdjęcia, ale też prowadzonego konta. 

Ocen post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *