Hasztagi instagram – jakie hashtagi są popularne?

Popularne hashtagi w 2021 roku są warte użycia. Najpopularniejsze hasztagi nie zmieniły się zbytnio względem roku poprzedniego, ale wciąż jednak tagowanie jest podstawą instagramowej zabawy. W hasztagowych rankingach popularności mierzonych z miesiąca na miesiąc zwykle nie odnotowuje się szczególnie znaczących zmian. Te, jeśli już występują, dotyczą raczej trendów lokalnych lub związanych z jakimś ważnym wydarzeniem społecznym, sportowym, kulturalnym lub politycznym. Widoczne różnice występują za to w zestawieniach rocznych, dlatego obecnie hashtagi Instagram w 2021 mogą się bardzo różnić od tych, które rządziły rok wcześniej. Jesteśmy ciekawi również, jakie hasztagi będą popularne w 2021 i w 2022.

Sens używania hashtagów

Możliwość używania słów kluczowych, czyli popularnych hasztagów we wpisach na Instagramie, pozwoliła na dokładniejsze konkretyzowanie kategorii dodawanych zdjęć albo filmów. Dzięki temu osoby szukające fotografii z danej tematyki, np. kotów, podróży, modnych sukienek albo zielonego koloru ścian mogą bardzo szybko znaleźć pożądane zdjęcia dzięki wpisaniu odpowiedniego tagu w wyszukiwarkę. Zamiast przeglądać miliony różnych wpisów i szukać wśród nich tego, który najbardziej je interesuje, wystarczy im kilka kliknięć, a Instagram sam podeśle najbardziej pasujące fotografie. Między innymi z tego względu ważne jest, aby dokładnie opisywać w hashtagach treść swojego zdjęcia, to co ono przedstawia i tematycznie związane z nim zagadnienia. Przykładowo fotografia rodziny nad morzem może być opisana hasztagami #family, #holiday, #freetime, #happy, #sea, #water (lub polskimi odpowiednikami). Można je też uzupełnić w dodatkowe, okołotematyczne hashtagi na Insta np. #mother, #father, #familytrip, #fun Warto przy tym zachować umiar pomiędzy najbardziej popularnymi hashtagami a tymi mniej znanymi, o małych zasięgach, ale za to bardziej tematycznymi. No i nie wolno też zapominać, że oprócz tagów, opisy do zdjęć są jeszcze ważniejsze, aby uzyskać aktywność od aktualnych odbiorców.

hasztagi


Wybór popularnych hasztagów 

Dlaczego to takie ważne, aby nie przesadzać z największymi zasięgowo hasztagami? Łatwo to sobie wyobrazić na prostym przykładzie, w którym tysiąc osób korzysta z tego samego hasztagu i dodaje 1000 zdjęć nim opatrzonych. W rezultacie osoby wpisujące takie słowo w wyszukiwarkę dostają aż 1000 różnych fotografii, w tym właśnie naszą. Jakie są szanse, że takie osoby przejrzą ten tysiąc zdjęć albo że w ogóle dotrą do naszego? Raczej niewielkie. Sytuację ratuje się więc mniej znanymi słowami kluczowymi (a raczej mniej obleganymi przez konkurencję), które co prawda zapewniają mniejsze zasięgi, ale za to z większą gwarancją dostrzeżenia naszego wpisu w mrowiu innych zdjęć oraz filmów wrzucanych na Instagrama.

Popularne hasztagi Instagram a marketing

Działania marketingowe na Instagramie są bardzo złożone. Opierają się na doskonałej współpracy każdego elementu: publikacji wpisu, jego tematyce, treści, dodanych hasztagach itp. Wielu marketingowych specjalistów wykorzystuje hasztagi na Instagramie w celu promocji profilu, zwiększenia jego zasięgu, dotarcia do nowych grup odbiorców. Niewielu jednak tak naprawdę wie, jak robić to w sposób poprawny. Wydawać by się bowiem mogło, że marketing w social mediach powinien wykorzystywać wyłącznie trendy popularności związane z aktualnie modnymi hasztagami na Insta. W praktyce jednak nie jest to wcale tak oczywiste, a może nawet przynieść wiele strat wizerunkowych.

hashtagi

Stawiając na popularne hasztagi na Instagramie 2021 trzeba uważać, aby nie przesadzić z ich ilością, trzymać się tematyki zdjęcia, nie spamować zbyt ogólnymi frazami. Warto skupić się na dotarciu do konkretnej, stargetowanej grupy odbiorców zainteresowanych daną tematyką, ponieważ wtedy są znacznie większe szanse na wykonanie przez nich jakiejś akcji (polubienia zdjęcia, profilu, dodania komentarza). Popularne hasztagi Insta 2020 mogą dać co prawda duże zasięgi przy odrobinie szczęścia, ale jednocześnie są zbyt ogólne, aby przynosiły jakieś większe profity w działaniach marketingowych. Można je więc spokojnie dodawać do wpisów na Insta, ale w znacznie ograniczonej formie.

UWAGA! Zapraszamy do przeczytania odświeżonego wpisu o hasztagach w 2021 roku.

Hasztagi zbanowane a obcinanie zasięgów

Chociaż hasztagi na IG nie powodują zwykle większych problemów nawet u laików w social mediach, to także tutaj czekają na nich małe pułapki. Najczęstszą i niestety niosącą najpoważniejsze konsekwencje jest ta związana ze zbanowanymi hasztagami. Należą do nich między innymi słowa wulgarne, obraźliwe, rasistowskie i seksistowskie, łamiące w jakiś sposób prawo, promujące nielegalne zachowania itp. To także hashtagi na Instagrama, które mogą zostać uznane przez skrypt serwisu za spamogenne albo nadużywane. Ban jest permanentny albo może być też czasowy. Sprawdzenie, czy dane hashtagi Instagram należą do listy zbanowanych jest proste: wystarczy tylko wpisać go w wyszukiwarkę. Jeśli pojawią się wyniki to oznacza, że z tagu można bezpiecznie korzystać. Brak wyników to sygnał, że jest on dodany na banlistę. 

zbanowane hasztagi
Zbanowane hasztagi istnieją i trzeba na nie uważać, aby nie zaszkodzić swojemu profilowi.

Konsekwencje korzystania z hasztagów znajdujących się na liście zbanowanych są bardzo przykre: wpis oznaczony takim tagiem staje się niewidoczny w wyszukiwarkach. Nadal widnieje na samym profilu, ale nie wyszuka się go przy użyciu żadnego z tagów, jakie wykorzystano. To forma zbiorowej odpowiedzialności: nawet jeśli tylko jeden z 30 dopuszczalnych hasztagów będzie zbanowany, wpis zostaje ukryty pod każdym z nich.

Trendy w hasztagach w Polsce w 2020

Większość polskich użytkowników Instagrama oraz marketingowców prowadzących kampanie dla firm korzysta z tagów w języku polskim. To nie tylko łatwiejsze niż szukanie angielskich znaczeń, nie tylko wygodniejsze ze względu na swobodę językową, ale też praktyczniejsze, bo dociera się do polskich odbiorców a nie do Jose z Brazylii czy Sigurda z Norwegii, którzy raczej nie będą zainteresowani naszą ofertą lub usługą. Dlatego warto wiedzieć, jakie hashtagi Instagram 2020 są popularne w Polsce oraz z których z nich najlepiej korzystać, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Lista wcale nie jest zaskakująca, choć jest kilka ciekawych propozycji:

#poland #polska

#dziewczyna #polishgirl #girl

#impreza

#warsaw #warszawa #stolica

#weekend

#piateczek #piatek

#travel #wyjazd

#wakacje #summer

#wroclaw

#instagirl

#smile

#przyjaciolka #bff

#fashion

hasztagi 2020

Czasowo do top trendów wskakują też hasztagi Instagram opisujące daną rzeczywistość w konkretnym czasie. Na przykład na przełomie marca i kwietnia popularne były również takie hashtagi na IG jak:

#kawarantanna

#wzamknieciu

#lockdown

#swieta

#wielkanoc

#christmaseve

A może jednak po angielsku?

Powyższa lista najbardziej popularnych hasztagów w Polsce w roku 2020 wyraźnie wskazuje, że Polacy chętnie sięgają też po słowa w angielskim języku. Najczęściej robią to osoby prywatne, rzadziej konta firmowe, którym zależy na zasięgach lokalnych. Czy to oznacza, że angielskie hasztagi są bardziej wartościowe od polskich? Wszystko tak naprawdę zależy od zakładanych celów. Jeśli chcemy wpisem dotrzeć po prostu do odbiorców bez względu na to, gdzie mieszkają, angielskie tagi mają spory sens, bo są częściej wyszukiwane. Jeśli natomiast zależy nam na profilowaniu odbiorców, czyli pozyskaniu użytkowników z Polski, którzy mogą być naszą podstawową bazą potencjalnych klientów, należy postawić większy nacisk na tagi po polsku, a angielskie słowa stosować raczej jako ich uzupełnienie.

hashtagi na insta


Problem z doborem hasztagów w 2021?

Mimo licznych wskazówek w internecie dotyczących tego, jak dobrze dobierać hashtagi na Insta, nawet u starego wyjadacza social mediów może pojawić się problem z ich właściwym użyciem. Szczególną uwagę powinny na to zwrócić osoby prowadzące na IG kampanie reklamowe i marketingowe, gdzie jeden hashtag może albo zdziałać cuda, albo zniszczyć wszystkie działania promocyjne. Lepiej po prostu nie ryzykować i wybrać opcję najbardziej bezpieczną, czyli skorzystania z pomocy specjalistów od social mediów. Jedną z ich usług jest analiza profilu, zdjęć i filmików pod kątem tematyczności oraz zaproponowanie hashtagów, których warto używać, aby zyskiwać nowe zasięgi, zwiększać popularność i budować silną, instagramową markę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *